Årsmöte 12 mars 18:00

Vi välkomnar alla medlemmar till årsmöte för Falbygdens Naturskyddsförening tisdagen den 12 mars klockan 18:00 på Mössebergsgården.

Under mötet kommer vi ha en föreläsning om Platåbergens Geopark, dela ut årets miljödiplom och erbjuda enklare förtäring.

2023 års miljödiplom går till Krabaten, en butik i Falköping som säljer second-handkläder på kommission.

Motiveringen till årets miljödiplom lyder:

Årets pristagare erbjuder ett hållbart alternativ till en slit-och-släng-mentalitet som annars präglar både branschen och samhället i stort. Butiken erbjuder medborgarna att på ett smidigt sätt sälja sina urvuxna barnkläder och leksaker. Med denna sinnrika affärsidé kan medvetna föräldrar bidra till att minska sitt ekologiska fotavtryck utan att behöva tumma på kvalitet eller stil.

Årets miljöpristagare: Butik Krabaten